Prodej společnosti

Prodej společnosti

Prodej firmy

Poradenství při prodeji firmy

S prodejem společnosti se většina majitelů firem potká jen jednou za život. Pro majitele firem je proto tato transakce něčím víc než jen klasickým obchodem. Budeme pro Vás partnerem, který Vás provede prodejním procesem od A po Z:

  • zanalyzujeme Vaši situaci a pomůžeme připravit podnik na prodej,
  • pokud ještě zájemce nemáte, pomůžeme Vám je najít,
  • poskytneme Vám poradenství ve všech oblastech a během celého procesu, až do úspěšné realizace prodeje podniku.
Pavel Prošek - poradce při prodeji podniku

Nejčastější důvody pro prodej firmy

Proč se firmy nejčastěji prodávají?

Majitel firmy se může během podnikání dostat do různých situací a některé z nich můžou vyžadovat až jeho odchod z daného podniku. Prodej podílu ve společnosti je zcela běžná záležitost a setkáváme se s různými důvody, proč se majitel k tomuto kroku rozhodl. Pro přehled uvádíme přibližné rozdělení z našich zkušeností, proč k prodeji podniku (podílu) dochází:

Odchod majitele do důchodu 40%
Absence nástupce v rodině 25%
Potřeba životní změny 20%
Zdravotní a osobní důvody 10%
Potřeba externího kapitálu na růst firmy 5%

Prodejní proces

Naše služby při prodeji společnosti

Poradenství při prodeji firmy je našim hlavním zaměřením. Každý prodej je něčím unikátní, proto ke každému klientovi přistupujeme individuálně, při zachování maximální diskrétnosti a s lidským přístupem. Máme zkušenosti s transakcemi z nejrůznějších odvětví a rádi pro Vás zajistíme:

  • Analýzu a posouzení situace
    › zjistíme, jestli je pro Váš podnik správný čas k prodeji
  • Návrh přípravy podniku k prodeji a prodejní strategie
    › navrhneme, jak podnik na prodej co nejlépe připravit a domluvíme si optimální strategii ohledně prodejních podmínek a procesu prodeje
  • Tvorbu informačního memoranda
    › sesbíráme podstatné informace o Vašem podniku a připravíme informační memorandum, které usnadní jednání se zájemci a vyzvedne silné stránky podniku pro lepší vyjednávací pozici
  • Identifikace a oslovení zájemců
    › pečlivě vybereme vhodné zájemce pro Vaši firmu, přičemž budeme čerpat z našich vlastních databází investorů, umíme též vyhledat další vhodné strategické investory
    › potenciální zájemce oslovujeme ve Vašem zastoupení anonymně a diskrétně
  • Komunikaci se zájemci a přípravu podkladů
    › během celého procesu zajišťujeme komunikaci a výměnu informací a dbáme na to, aby se informace dostali jen seriózním zájemcům po podepsání dohody o mlčenlivosti (NDA)
  • Vyjednávání podmínek prodeje a přípravu transakční dokumentace
    › při jednání se zájemci se budeme držet předem domluvené strategie, tak aby transakce proběhla za požadovaných podmínek a byla zajištěna pečlivě připravenými smlouvami
  • Poradenství a součinnost až do konce procesu
    › budeme Vám plně k dispozici až do úplného vypořádání transakce

Zkušenosti a zásady

Proč si vybrat právě nás?

Rukama nám prošli desítky případů a máme zkušenosti z poradenství při prodeji podniků nejrůznějších zaměření a velikostí. Pro každého klienta proto umíme nastavit proces individuálně podle jeho aktuálních potřeb a představ.

Diskrétnost a mlčenlivost

Prodej firmy je citlivá záležitost, proto v každém kroku dbáme na to, aby nedošlo k úniku nechcených informací zájemcům, zaměstnancům, nebo jakýmkoli jiným stranám.

Analýza a příprava

Nastudujeme si všechny informace o Vaší společnosti, abychom ji mohli co nejlépe odprezentovat zájemcům a použijeme daných vědomostí pro vytvoření co nejlepší vyjednávací pozice.

Poradenství a podpora

Jsme Vám k dispozici během celého procesu. Poradíme také v otázkách daňových a účetních a zajistíme přípravu, nebo revizi právních dokumentů pro transakci.

Referencí máme i z mnoha jiných oborů a odvětví, u některých ale z důvodu diskrétnosti nemůžeme uvádět ani anonymní formu referencí. Neváhejte se nás zeptat na zkušenosti s transakcemi z vašeho oboru.

Standardní časová osa spolupráce

Jak bude spolupráce vypadat

  • Rozhodnutí o prodeji firmy

  • Úvodní komunikace a analýza firmy

    1. - 2. týden
  • Nabídka poradenských služeb

    3. týden
  • Podpis poradenské smlouvy

    4. týden
  • Analýza firmy, tvorba memoranda

    5. - 6. týden
  • Identifikace zájemců

    cca 3 až 6 týdnů
  • Získání indikativních nabídek

    cca 2 až 4 týdny
  • Odsouhlasení závazné nabídky

  • Příprava smluvní dokumentace

    cca 3 až 6 týdnů
  • Podpis smluv a vypořádání transakce

Máte zájem o naše služby?

Zavolejte nám a domluvíme si schůzku na které zanalyzujeme Vaši situaci.