Naše zkušenosti s prodejem firem v rámci projektu inbase.cz nám ukázali, že některé firmy, zejména větších velikostí, vyžadují komplexnější přístup k celému procesu prodeje společnosti. Přičemž u menších firem vidíme jako hlavní přidanou hodnotu nalezení kupujícího, u větších firem je často důležitější poradenská část procesu.
Proto jsme se rozhodli věnovat se těmto případům samostatně, s osobitým přístupem a důrazem na kvalitní M&A poradenství. V rámci InBase Advisory si zakládáme také na tom, aby byla společnost na prodej řádně připravena, abychom už na začátku spolupráce společnost dobře poznali a to vše z důrazem na osobní kontakt s majitelem.
Jen tak je možné dosáhnout hladký průběh jednání se zájemci a realizaci transakce přesně podle představ našeho klienta.
Michal Volník
zakladatel a poradce
Vše začalo myšlenkou o zlepšení trhu firem v České republice, po vzoru zahraničních společností zaměřených na prodej zavedených podniků. Základním předpokladem byl malá informovanost širší veřejnosti o aktuálních nabídkách a možnostech na poli prodeje firem. To nás přivedlo k založení veřejné online databáze inbase.cz, v rámci které mohou do nabídek firem na prodej přehledně a zdarma nahlédnout jakýkoli zájemci.
Nejedná se však o žádnou běžnou inzerci jakých tu už v minulosti několik bylo a vždy neúspěšně. Všechny nabídky jsou prověřovány, je zachována anonymita klientů a jejich firem a součástí jsou také veškeré služby s prodejem spojené.
Projekt inbase.cz si rychle našel své publikom, probojoval se na první příčky ve vyhledávačích a vytvořil si pravidelnou, početní a hlavně relevantní návštěvnost. Díky tomu se nám dařilo už od začátku realizovat transakce a ke dnešnímu dni jich dotáhnout do úspěšného konce už 38, co je za poměrně krátkou dobu nadstandardní číslo.
Jako M&A poradci jsme díky tomu pracovali na prodeji firem nejrůznějšího zaměření a velikosti a ke svým dosavadním zkušenostem jsme přidali hodně těch, které jsou pro poradenství při prodeji podniků nejzásadnější.
Také jsme zjistili, že při určité velikosti transakce se proces prodeje liší a narozdíl od menších firem, kde je hlavní přidanou hodnotou spojení kupujícího a prodávajícího, se při velkých firmách dostává do popředí právě poradenství, které musí být komplexnější a kvalitní. Z toho důvodu jsme se po pěti letech rozhodli odčlenit část společnosti, která se bude věnovat primárně transakčnímu poradenství a klientům bude poskytovat nadstandardní služby ve všech aspektech prodeje společnosti.